ZETOR GERLACH 4x4 – hlavní přednosti  

Řešení pro maximální bezpečnost

GERLACH využívá vícestupňové prvky konstrukce na maximalizaci ochrany posádky i samotného vozidla. Vozidlo je postaveno na speciálním podvozku tzv. Rolling Chassis ZETOR. Jeho portálový rámový koncept je schopen odolávat vysokým dynamickým účinkům a je tak jedním z hlavních pilířů proti minové ochrany celého vozidla.

  • Kabina vozu je koncipována jako přetlaková pancéřová kapsle schopna odolat až 8kg TNT. Je uchycená nezávisle na podvozku, a tak při jeho poškození minou zůstane posádka chráněna. Její bezprecedentní SAFETY objem 7,7 m3 nabízí místo až pro 6 členů posádky s výškou až 190 cm a váhou 120 kg včetně výstroje. V případě nouzové situace poskytne prostor i pro další dva členy posádky (bez sedačky).

  • Bezpečnost posádky je podpořena i přídavným modulárním pancéřováním spolu s oddělenou a tzv. plovoucí podlahou a proti minovým "V" ochranným štítem. Konstrukce kabiny zároveň umožňuje její velmi rychlé opuštění. Kromě bezpečnosti se myslelo i na komfort. Kabina má v sobě zapracované unikátní prvky, které zaručují vysokou ergonomii při minimu hlučnosti a vibrací.

Odolá 8 kg TNT

GERLACH je připraven k montáži různých stupňů balistické a proti minové ochrany dle přání zákazníka.

  • Získal osvědčení certifikovane autority o balistické odolnosti na úrovni NATO STANAG 4569 Volume 1 Level 3. To znamená, že posádka se nemusí obávat střelby z ručních útočných zbraní používaných v současných konfliktech.

  • Co se tyče proti minové odolnosti, vozidlo je připraveno odolat protitankové mine o síle až 8 kg TNT pod nápravou i pod kabinou (NATO STANAG 4569 Volume 2 Level 3a, 3b). Odolnost vozu pod kabinou byla již přitom úspěšně prověřena v rámci podnikových zkoušek.

​Excelentní v terénu

GERLACH poskytuje nadstandardní schopnosti v náročném terénu. Kromě zapracovaných poznatků z reálných vojenských konfliktů či Rallye Dakar mu v tom výrazně napomáhá i točivý moment až 1300 Nm a velikost kol (R20).

  • Během zkoušek ve vojenských prostorech zdolal v zátěži 14 tun terénní schod vysoký 0,5 m a zákop široký 1 m.

  • Zvládá komfortně stoupání 70%. V životnostních zkouškách dosáhl v plné zátěži stoupání 100% (úhel 45 °).

  • Potvrdil vynikající schopnosti na různé povrchy včetně písku

Vynikající dynamika

GERLACH pohání 6-válcový motor MTU s výkonem 240 kW (326 Hp) německé výroby s nadstandardním točivým momentem 1300 Nm spolupracující se 6-stupňovou automatickou převodovkou pro maximální využití svého výkonu v celé škále otáček. Rozvod výkonu na nezávisle zavěšená kola přenáší souprava vyvážených kardanů přes sestupnou převodovku Meritor, která patří ke světové špičce v distribuci točivého momentu u pohonů všech kol. Tímto řešením GERLACH získal výjimečnou dynamiku, když poměr jeho výkonu a hmotnosti dosahuje 17,1 kW / tunu (při zátěži 14 t).

  • Na závodním okruhu Slovakia ring dosáhl i za deštivého počasí maximální rychlost 125 km / h. Prokázal také svou tažnou sílu, když se rozběhl v závěsu s 28-tunovým tahačem a kroužil 1 hodinu po okruhu při zachování požadovaných teplotních parametrů.

 

Vysoká variabilita

GERLACH má vysoce variabilní „cargo“ prostor, který může odvézt dalších 1,5 tuny v podobě potřebného výstroje, výzbroje nebo vybavení. Verze vozidla je možné  měnit podle požadavků dané mise.

  • V základní verzi s pohotovostní hmotností 12 tun je již zabudována filtro-ventilace s klimatizací a ochranou proti chemickým, biologickým a jaderným zbraním.

Možnosti integrace zbraňových systémů

ZETOR GERLACH 4x4 umožňuje řadu nástaveb včetně osazení mechanických a dálkově ovládaných věží pro kulometní palbu, protitankové řízené střely, minomety či granátomety.